
Świat i Słowo nr 1/2013 (20)
POBIERZ CAŁY NUMER
Studia i szkice:
- Monika Miczka-Pajestka - Słowa i pojęcia w ponowoczesnym obiegu kulturowym

- Aleksander Bjelčevič - Interpretowanie literatury: obrona intencjonalizmu i pluralizmu

- Maria Korusiewicz - Ifigenia w pierścieniu, czyli o zagadce „szczęśliwego zakończenia” tragedii w ujęciu Arystotelesa

- Barbara Tomalak - Transpersonalna analiza psyche nieświadomej w poezji Czesława Miłosza

- Lidia Romaniszyn-Ziomek - Osobne światy. Mickiewicz i Słowacki

- Michał Kopczyk - Humor in the essays by Zbigniew Herbert

- Ireneusz Gielata - Narracyjne wyrwy. Rozdwojony w sobiew świetle Dzienników z lat osiemdziesiątych Teodora Parnickiego

- Katarzyna Kaczor-Scheitler - Alegoryczno-symboliczne obrazowanie sposobem poznawania religijnej rzeczywistości (na przykładzie siedemnastowiecznej twórczości zakonnej)

- Tomasz Markiewka - Herezja adaptacji. Przekład a etyka różnicy

- Aleksandra E. Banot - Świadectwo umierania. O projekcie autobiograficznym Marii Kuncewiczowej

- Ewa Macura-Nnamdi - Nineteenth-century positivism on women, degeneration and sexual difference: Frederick Harrison’s The Emancipation of Women

- Robert Zych - Edyta Stein i jej rozumienie problemu „wczucia” – Einfühlung

- Piotr Andryszczak - Teoria porządku spontanicznego Friedricha A. von Hayeka

- Janusz Pilszak - Socjologiczne ujęcie podstawowych źródeł wykluczenia i marginalizacji

- Agnieszka Będkowska-Kopczyk - The event of emotional change in Slovene in the light of Leonard Talmy’s typological framework

- Eva Sicherl - Non-nominal diminutives in Slovene: A short overview

- Barbara Loranc-Paszylk - Old problems and new prospects in CLIL teacher training. Voices from the field and a European research agenda

- Justyna Wojciechowska - Codzienne doświadczenia w narracji ucznia – potoczność jako kategoria opisu

- Joanna Skibska - Miejsce słowa w poznawaniu świata przez dziecko

- Irena Burczyk - Miejsce słowa w aktywności muzycznej dziecka w młodszym wieku szkolnym

- Rafał Majzner - Edukacja muzyczna a słuch fonematyczny i ich wpływ na wybrany aspekt kształcenia językowego na etapie wczesnoszkolnym

Materiały, komentarze, recenzje: