Świat i Słowo nr 2/2006 (7)


Spis treści:


Rozmowa:
  • Reklama i okolice. Z Jerzym Bralczykiem rozmawia Jacek Warchala

Studia i szkice:
  • Ks. Sławomir Zawada, Granice prawdy i wolności w reklamie
  • Jacek Warchala, Reklama jako komunikat globalny
  • Jacek Skorus, Czy nowa forma cenzury? Komercjalizacja informacji telewizyjnej
  • Ks. Andrzej Turek, Sacrum reklamy - reklama sacrum
  • Łukasz Koba, Właściwa antropologia jako fundament twórczości reklamowej
  • Jolanta Ćwiklińska, Akwizycja terminologii angielskiej w polskiej praktyce public relations
  • Anna Adamus-Matuszyńska, Kulturowe uwarunkowania współczesnej działalności public relations
  • Maria Wacławek, O frazeologii w reklamie słów kilka... (wybrane zagadnienia)
  • Ks. Marek Łuczak, Reklama jako wyzwanie dla Katolickiej Nauki Społecznej
  • Maria Czempka, W poszukiwaniu utraconej magii - problematyka magii w reklamie
  • Daniel Gizicki, Komiks jako nośnik reklamy
  • Ewelina Gajewska, Czy polska reklama się zmienia?
  • Aleksandra Zalewska, (Na) słowo honoru. Rzecz o pojedynku we współczesnej reklamie
  • Tomasz Kornecki, Tematyka moralno-religijna i społeczna w programach telewizyjnych "Fronda"
  • Marek Bernacki, Wyobraźnia poetycka jako siła sprawcza w społeczeństwie postindustrialnym

Materiały, komentarze, recenzje:
  • Adam Warzecha, O użytecznym publicznie wizerunku
  • Marek Bernacki, Finis modernae według Gianni Vattimo
  • Ks. Marek Studenski, Antropologiczno-etyczne podstawy pracy socjalnej w ujęciu Grzegorza Grzybka
  • Ks. Leszek Łysień, Wokół Sorena Kierkegaarda
  • Marek Bernacki, W stronę "Nowego Humanizmu" (sprawozdanie z rzymskiego sympozjum)
  • Wojciech Seligman, Analysis of the advertising market in Poland
Świat i Słowo   ISSN 1731-3317
filologia, nauki społeczne, filozofia, teologia
ul. Willowa 2, bud. B (I piętro), pok. 120
43-300 Bielsko-Biała